Translate

lördag 9 augusti 2014

Rosebud Smoothie

Godmorgon allihopa!

Jag är glad att ni är vakna därför att jag tänkte faktiskt ge er ett litet recept till frukosten. Det är en Smoothie som heter Rosebud Smoothie. Jag gjorde en sådan igår och den blev jätte god, så jag ska dela med mig av receptet till er också!

Du behöver


En mixer
Mått
Glas

Ingredienser

125 gram hallon
4 1/2 deciliter yoghurt
1 tesked honung (flytande)
2 skopor jordgubsglass
1/2 deciliter mjölk
1 matsked grädde (flytande)

Gör såhär

Häll i hallonen först i mixern och sedan yoghurten. Häll i mjölken, sedan honungen och grädden. Honung och grädde har vi i därför att vi ska få en söt smak, annars kan det bli för syrligt. Och sist men inte minst jordgubbsglassen, den är viktigast eftersom den gör självaste smoothien till en "Rosebud Smoothie" därför att hennes favoritglass är jordgubbsglass. Hallonen är också viktiga eftersom den gör smoothien rosa vilket också är
Rosebud's favoritfärg. Efter du har hällt i allt så kan du sätta på mixern så att allt blandas ihop. Sedan är den redo att drickas, gärna med sugrör till.


/Emelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill kommentera men kom ihåg reglerna;

*Inte skriva taskiga saker
*Inte hota någon
*Inte spamma med kommentarer som är onödiga
*Inte göra reklam för något om ni inte frågat mig först (om ni gör det kommer det raderas omedelbart)