Translate

söndag 19 oktober 2014

Tema kudde!

Hejsan alla roliga och snälla goldies!

Förra veckan så beställde jag en kudde, som det var Buddies på! Jag gjorde bilden alldeles själv och blev väldigt nöjd, den kostade ungefär 225 kr vilket jag tycker var helt okej för en kudde som man
beställer via internet. Den ser ut ungefär som den här som ni ser brevid. Hursomhelst så fick jag den i onsdags och den är jätte skön att sova på. I natt när jag sov på den drömde jag om Buddies, att jag fick träffa de. Jag var ute i en grön skog som solen lyste ner på, det fanns en sjö som hade alldeles klart vatten inuti sig brevid mig och helt plötsligt så kom Buddies fram. De skuttade omkring runt mig och allt var glatt, när jag trodde att det inte kunde bli bättre så fick jag massor av gosedjur, leksaker och sånt som föreställde de. Sen kommer jag inte ihåg mer... Men det jag menar är att den här kudden för med sig tur! Om ni undrar vilken plats jag köpte den på så klicka här. De säljer inte bara kuddar utan massor av andra saker som man kan designa själv, allt från pennskrin till stora ryggsäckar! Tyvärr så är det en svensk sida så jag vet inte hur det blir om man bor utanför Sverige. Men jag antar att den skickas som vanligt så att man får den med posten, det enda är att det kanske bara kostar lite mer att få den skickad.

En annan sak som jag vill säga är att i skolan så jobbade vi med debattartiklar, det är att man pratar om något som man är irriterad på i samhället eller tycker är bra i samhället. Då, för skojs skull, tänkte jag göra en liten egen debattartikel om Buddies. Den är lite konstig för att jag levde mig in i rollen så det får ni leva med, men här kommer den i alla fall. xD
Debattartikel:

Mer Buddies

Vi alla vet att Buddies sprider glädje, de är fem Golden Retriever valpar som bara är för söta för att motstå! Men varför finns de inte överallt? De gör barn, tonåringar och vuxna glada över hela världen, så varför låter inte vissa alla sprida den glädjen då?

Buddies filmerna började år 2006 vilket är ett av de åren som de flesta människorna hittade sin plats i världen, att vara ett Buddies fan. Buddies gänget består av Rosebud, Budderball, B-Dawg, Mudbud och Buddha som är 5 äventyrliga valpar. Deras far Air Bud som han då kallas har gjort många filmer som också revolutionerade världen. Men när han mötte Molly som är deras mor så slutade han med sporterna och lät rampljuset komma på Buddies istället.

Många älskar Buddies med andra ord, men det är väldigt svårt att visa det. Disney som då skapar filmerna har nästan inga leksaker som är om Buddies. De har mycket från "Mickey Mouse", "Frozen", "Cinderella" och mycket fler filmer, men nästan inga om Buddies. Det gör så att de som älskar Buddies begränsas att älska de, det finns gosedjur man kan köpa som liknar Buddies och böcker. Det är de sakerna som de flesta vet finns, sen så finns det klistermärken och andra små saker som är vädigt ovanligt som också finns om Buddies. Men det vet inte alla att de finns.

Den bästa lösningen på problemet är att faktiskt tillverka mer Buddies leksaker, det går snabbt och enkelt. Kom ihåg att glädjen sprids vidare om vi alla bara försöker att göra en insats för Buddies!

/Emelie xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill kommentera men kom ihåg reglerna;

*Inte skriva taskiga saker
*Inte hota någon
*Inte spamma med kommentarer som är onödiga
*Inte göra reklam för något om ni inte frågat mig först (om ni gör det kommer det raderas omedelbart)